20 graden HANS systeem voor autosport

352,11

20 graden HANS systeem voor autosport, deze nekbeschermer biedt u een extra veiligheid bij ongevallen. Verkrijgbaar in medium of large.

Wissen

20 graden HANS systeem voor autosport

20 graden HANS systeem voor autosport, deze nekbeschermer biedt u een extra veiligheid bij ongevallen.

Het frontaal hoofd en hals beschermsysteem (FHR – Frontal Head Restraint), is verplicht voor alle RACB en KNAF wedstrijden en diverse kampioenschappen. De lijst van FIA goedgekeurde Frontale hoofd en hals beschermsysteemen (FHR) en helmen is op de technische lijst nr. 29 terug te vinden. – De verbindingsriemen (‘Tether’) moeten voorzien zijn van het FIA label 8858-2002 of 8858-2010 –

Bevestigingspunten op de helm(‘Tether anchors’) met de FIA code 8858-2002 of 8858-2010 en de bijhorende FIA hologramsticker. Tot op heden is geen enkel systeem een volledige beveiliging bij ongevallen, maar meerdere studies hebben aangetoond dat een FHR-beveiliging het risico op hoofd-, nek- en ruggengraatkwetsuren sterk vermindert. Iedere piloot moet uit de beschikbare modellen zorgvuldig het systeem kiezen dat hem het beste past.

Voor piloten in een formule wagen dienen een 30° HANS systeem te dragen, voor toerwagens dien je een 20° te dragen. Bij de aanschaf van een HANS systeem wees steeds aandachtig voor de productie en vervaldatum.

Gevoelige schouders?

Het gebruik van de gelpads van Exgel tesamen met het harnas kan dit probleem of ongemak verhelpen, klik hier voor meer informatie.

Waar dient op gelet te worden bij de aankoop van een hans systeem?

Een ‘niet lekker’ zittend systeem duidt vaak op een ‘verkeerd’ systeem of een verkeerde toepassing. Het juiste type veiligheidsgordels dient correct te zijn gemonteerd, maar ook zijn de gordelgaten in de stoel van belang. Het is vanzelfsprekend dat de correcte, voor FHR-systemen geschikte helm dient te worden gebruikt. Daarnaast zijn er nog enkele zaken van belang. De HANS-systemen zijn in verschillende ‘hoeken’ leverbaar. Deze ‘hoeken’ (10, 20 of 30 graden) worden bepaald door de hoek waarmee de rug ten opzichte van het hoofd staat als men in de auto zit. In een formuleauto ligt de rijder immers meer en is dus een 30◦ HANS-systeem veel beter geschikt dan een 20◦ HANS-systeem dat weer beter is bij toerwagens. Ook zijn HANS-systemen in drie verschillende maten leverbaar; dit zijn breedtematen (S, M, L) enkel de 40° versie is verkrijgbaar in Medium.

Gewicht 2 kg
Fabrikant

Maatkeuze

Medium, Large

Translate»
Scroll naar top